Preview

Advanced Engineering Research (Rostov-on-Don)

Advanced search

USING MULTIVARIATE COMMUNICATION APPROACH TO BUILDING THE UNIVERSITY MANAGEMENT SYSTEM

https://doi.org/10.12737/6906

Abstract

The structure of communication and its role in the management when building the University production and business integration are studied. The organization of the educational process on the basis of the communication component and its integration into the innovative educational activities of the University are considered. The key aim of building the communications process – to develop the approach to achieve the strategic objectives of the University – is presented. It is shown that various types of communication process (personalized and non-personalized, endogenous and exogenous) are used to provide individual attention to each student, to prove that the choice of the University is optimum. It is found that the communication processes of the University are always aimed to improve the quality and competitiveness of the educational services. It is noted that the industrial management theory and the complimentary sciences have created integration tools of the communication processes and have determined the opportunities for their codifiability. Some of these tools are of the methodological nature. Others are regarded as certain patterns, effects, principles, rules, and algorithms based on these models. Using the potential of this device determines the educational services quality.

About the Authors

T. V. Simonyan
Don State Technical University, Russia
Russian Federation


Y. S. Knyazeva
Don State Technical University, Russia
Russian Federation


References

1. Дащинский, Д. Б. Методы и средства организации производства на основе планирования коммуникационных процессов / Д. Б. Дащинский, Т. В. Симонян // Вестник Дон. гос. техн. ун-та. — 2011. — Т. 11, № 9 (60). — С. 1700–1709.

2. Дащинский, Д. Б. Повышение эффективности организации производства предприятий сферы услуг на основе пространственно-временных интерпретаций товарных категорий / Д. Б. Дащинский, Т. В. Симонян // Вестник Дон. гос. техн. ун-та. — 2011. — Т. 11, № 10 (61). — С. 1912–1919.

3. Егорова, Т. А. Организация производства на предприятиях машиностроения / Т. А. Егорова. — Санкт-Петербург : Питер, 2004. — 304 с.

4. Рубин, Ю. Б. Теория конкуренции и задачи повышения конкурентоспособности российского образования / Ю. Б. Рубин // Высшее образование в России. — 2007, № 1. — С. 26.

5. Романова, И. Б. Управление конкурентоспособностью высшего учебного заведения / И. Б. Романова. — Ульяновск : Средневолжский научный центр, 2005. — С. 53–67.

6. Росситер, Дж.-Р. Реклама и продвижение товаров / Дж.-Р. Россистер, Л. Перси. — Санк Петербург : Питер, 2001. — С. 208.

7. Вингурт, А. М. Как PR-специалистам заработать завтра? [Электронный ресурс] / А. М. Вингурт. — Режим доступа: http ://www. nntrening i. ru1 instructor/anna-vingurt (дата последнего обращения 01.06.14).

8. Кузьменков, И. А. Эра интегрированных маркетинговых коммуникаций [Электронный ресурс] / И. А. Кузьменков // Центр гуманитарных технологий. — Режим доступа: http://gtmarket.ru/laboratory/expertize/2006/106 (дата последнего обращения 09.12.14).

9. Симонян, Т. В. Интеграция коммуникационных инструментов маркетинга / Т. В. Симонян. — Экономич. вестник Ростов. гос. ун-та. — 2003. — Т. 1, № 4. — С. 116–123.


Review

For citations:


Simonyan T.V., Knyazeva Y.S. USING MULTIVARIATE COMMUNICATION APPROACH TO BUILDING THE UNIVERSITY MANAGEMENT SYSTEM. Vestnik of Don State Technical University. 2014;14(4):210-218. (In Russ.) https://doi.org/10.12737/6906

Views: 474


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2687-1653 (Online)