STRATEGIC MARKETING AND HUMAN SUBJECTIVITY
Abstract
The article analyses the marketing evolution, gives the original approach to marketing definition, emphasizes the significance of strategic, marketing both from the point of simulation of any enterprise future activity and from the point of chosen courses of its activity. The concept of marketing complex is also analyzed. The application of marketing is different fields, creation of new technologies, interactive marketing and the internet allow to enrich the marketing complex with new elements, which extend its application for solving different marketing tasks. The concept of human subjectivity in the context of marketing strategy is presented as well.
References
1. Ламбен Ж.Ж. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива / Пер. с фран. – СПб.: Наука, 1996. – 368 с.
2. Рябова Т.Ф., Стрелкова Е.В. Маркетинг: Словарь-справочник. – М.: Агентство массовой информации, 1992. – 170 с.
3. Абрамишвили Г.Г., Война В.А., Трусов Ю.Ф. Операция – «маркетинг». – М.: Международные отношения, 1976. – 105 с.
4. Капустина Н.Е. Теория и практика маркетинга в США. – М.: Экономика, 1981. – 213 с.
5. Маркова В.Д., Кузнецова С.А. Стратегический менеджмент. – М.: Новосибирск, 1999. – 287 с.
6. Панкрухин А.П. Маркетинг: Учебник. – М., 1999. – 245 с.
7. Томпсон А., Стрикленд А. Стратегический менеджмент. – М.: Банки и биржи, 1998. – 576 с.
8. Подопригора С.Я. Культура индивидуальной стратегии. – Ростов н/Д: Издательский центр ДГТУ, 2006. – 371 с.
Review
For citations:
PETROVA E. STRATEGIC MARKETING AND HUMAN SUBJECTIVITY. Vestnik of Don State Technical University. 2006;6(4):373-379. (In Russ.)