THE PROBLEM OF SYSTEMATIZATION OF DIDACTIC TRENDS IN PEDAGOGICS OF GERMANY
Abstract
The article is devoted to russian and german theoretics analysis of systematization of didactic trends created in pedagogics ofGermany. Special attention is paid to didactics criterions of classification and the place of communicative didactic in the whole system of german pedagogics.
References
1. Никандров Н.Д. Современная высшая школа капиталистических стран. – М.: Высшая школа, 1978. – 279 с.
2. Яркина Т.Ф. Критический анализ состояния и тенденций развития буржуазной педагогики в ФРГ. – М.: Педагогика, 1979. – 216 с.
3. Федотова О.Д. Теоретико-методологические основы педагогики Германии и ФРГ (конец XIX века – 90-е г.г. ХХ века): Автореф. дис. … д-ра пед. наук. – М., 1998..
4. Peterßen W. Didaktik und Curriculum. – Frankfurt/M.: e.a.: Lang, 1990. – 232 s.
5. Winkel R. Theorie und Praxis der Schule: Oder Schulreform konkret – im Haus des Lebens und Lernens - Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren, 1997. – S. 79-93.
6. Klafki W. Schultheorien – 2. Aufl. – Hamburg: Bergmann+Helbig Verlag – 1993. – 129 s.
Review
For citations:
TREBOUKHINA N. THE PROBLEM OF SYSTEMATIZATION OF DIDACTIC TRENDS IN PEDAGOGICS OF GERMANY. Vestnik of Don State Technical University. 2006;6(1):73-77. (In Russ.)