PSYCHOLOGICAL PECULIARITIES OF PERCEPTION OF ADVERTISING IN RUSSIA
Abstract
In work on the basis of the analysis of the special literature and sociological researches the major factors influencing process of perception of advertising are revealed. The degree of influence of advertising on consumers is defined. It is proved, that the social - psychological approach to advertising activity enables practical workers to organize more professionally process of advertising, to raise its qualitative potential and by that to expand borders of its efficiency.
References
1. Гермогенова Л.Ю. Эффективная реклама в России. Практика и рекомендации. - М.: «РусПартнер Лтд», 2000. - 252с.
2. Головлева Е.Л. Основы рекламы. – Изд. 2-е. – М.: Московский гуманитарный институт. Ростов-н/Д: «Феникс», 2005. - 314с.
3. Андреева Г. М. Социальная психология. – М.: Аспект Пресс, 2001. – 262с.
4. Уэлс У., Бернет Дж., Мориарти С. Реклама: принципы и практика / Пер. с англ., под. ред. С.Г. Божук. - СПб.: Питер, 2001. - 800с.
5. Льюис Д. Тренинг эффективного общения. – М.: Эксмо-Пресс, 2002. – 187с.
6. Maslow A. Motivations and personality. - N. Y.: Harper & Row, 1954. - 411с.
7. Крылов А., Зуенкова О. Реклама и общество – разделение ценностей // Реклама. Теория и практика. - 2003. - №3. - С.2-6.
8. Крылов А., Зуенкова О. Российский рекламный рынок в 2004 году // Реклама. Теория и практика. - 2005. - №1. - С.5-6.
9. Сурков С.А. Социально-психологические аспекты маркетинговых исследований в рекламе//Маркетинг и маркетинговые исследования. - 2003. - №4. - С.12.
Review
For citations:
DRUPPOVA S. PSYCHOLOGICAL PECULIARITIES OF PERCEPTION OF ADVERTISING IN RUSSIA. Vestnik of Don State Technical University. 2006;6(2):163-171. (In Russ.)